foto: Michal
Czanderle
Video dále rozvíjí
práci na „atlasu náplastí“. Pomocí
náplastí ve videu konstruuji text tím,
že je řadím do linií na bílou plochu. Do
záběru vstupuje pouze ruka, která
přidává materiál. Ta video zároveň
rytmizuje. Vzniká metafora psaní či
konstrukce textu-kódu. Jednotlivé kusy
náplastí je možné přirovnat ke slabikám,
písmenům, slovům či větám. Jsou
vizuálním zápisem, který zobrazuje
zraňování jako praxi kapitalismu.
Zraňování ve
spojení s materiálem prefabrikovaných
náplastí nabízí odosobněnou variantu
asociací, jako jsou například léčení,
skrývání, ochrana, péče a zakrývání.
Náplast zde funguje jako vnější svědek
zranění a hojení, zakrývá a označuje.
Vystaveno v galerii
Jelení (Centrum pro současné umění
Praha) na společné výstavě Permanently
changing title, práce studentů ateliéru
Nová média AVU, 25. 10. - 26. 11. 2017,
vystavující: Michal Blecha, Kryštof
Brůha, Tereza Gsölhoferová, Eva
Hřebíková, Magdalena Kašparová, Philipp
Kolychev, Kristina Láníková, Oskar
Stolín, Edita Štrajtová, Klára Švandová,
Danil Tzytkin, Ondřej Vicena, Karolína
Vojáčková, pedagogické vedení Tomáš
Svoboda, Jaromír Pesr, Jaroslav Šlauf.